Без назви

Інформація про роботу

Проект
Мрійники
Назва
Без назви
Рік
2008
Розміри
13x19,5 cm
Походження
Особистий архів фотографів
Номер в каталозі
SOSK-06(2008)
Напис

Ключові слова
батутпідлітоктренування

Про автора

Без назви

Група “SOSka” — колектив харківських художників, що був заснований в 2005 році Миколою Рідним (1985 р.н.), Сергієм Поповим (1978 р.н.) та Ганною Крівенцовою (1985 р.н.). Одним з майданчиків, навколо якого і організувалася група, була галерея-лабораторія «SOSka», що виникла дещо раніше, того ж 2005 року. Це був самозахоплений простір, курований художниками – вже згаданими Миколою Рідним та Ганною Крівенцовою, разом з Беллою Логачовою і Оленою Полященко. Створення некомерційного простору в будинку в центрі міста (вул. Культури 9-б) стало відповіддю молодого покоління митців на ситуацію інституційного застою в художньому житті міста: після короткого розквіту курованих митцями галерей в 1990-тих роках (“Up/Down”, “НаПротив”, “Палитра”), початок “нульових” визначався відсутністю незалежних арт-майданчиків, які б давали можливість для експериментальних, неконʼюктурних мистецьких висловлень.

В 2005 році Андрій Авдєєнко організував кілька майстер-класів Бориса Михайлова для молодих митців. Саме на них відбулось знаймство Миколи Рідного та Бели Логачової з підходами та принципами Харківської школи фотографії. Засвоєний імпульс до гострого соціального висловлення та перформативної дії, що виникає як реакція на чільну соціально-політичну ситуацію, реалізовувався вже в колективі групи. Спираючись на традиції школи, “SOSka” вийшла за межі медіума фотографії, послуговуючись в своєму аналізі суспільного ландшафту також інструментарієм акцій в публічному просторі, та форматом відеоробіт. За словами авторів, їхнім головним дослідницьким фокусом є вивчення “співвідношення локального і глобального” в різних життєвих площинах: від політики (акція “Вони на вулиці”), молодіжних субкультур (проект “Мрійники”) до культурної економіки (акція “Бартер”) та інституційної критики (акція “Дистанція”).

На даний момент, останнім проектом, над яким учасники групи працювали разом, є відеоінсталяція “Поліцейська академія” (2009-2015).

Окрім безпосередньо мистецької діяльності, група курувала кілька виставкових проектів — як-от виставка “Нова історія” в Харківському художньому музеї (2009), квартирні виставки в Харкові та Києві (2011-2013), проект “Shelter” (2012) — та мистецьких акцій, повʼязаних з локальним урбаністичним контекстом (“Сіре на сірому”, 2009, “Побілка”, 2012, “Розмітка території”, 2012).

__________________________

Фотографія — 2008 рік.

Персональні виставки:

2008 — “Мрійники”, PinchukArtCentre, Київ, Україна

2009 – “Barter”, “Cardboard gallery” у Dumbo art centre, Нью-Йорк, штат Нью-Йорк, США (куратори — Весна Крістіч, Ніколас Дросос)

2010 – “Memorial”, простір Torino WE, Турін, Італія (кураторка — Франческа Солеро)

 

Групові виставки:

2005 — “Художники SOSки”, галерея-лаборатоія SOSka, Харків, Україна

2005 — “XXX”, галерея-лаборатоія SOSka, Харків, Україна

2006 — “Barwy Klubowe / Team colors”, галерея F.A.I.T, Краків, Польща (куратори — Вєра Косіна, Магдалена Шеуджєларж, Кароліна Новак, Гавел Ковнацкі)

2006 — “New communities”, Кавказьке бієнале сучасного мистецтва, Тбілісі, Грузія

2007 — “The Art World”, галерея Feinkost, Берлін, Німеччина

2007 — “Wspólnoty. Młoda sztuka Ukrainy / Communities. Young art of Ukraine”, галерея Arsenal, Бялосток, Польща

2007 — “Critically in between”, в межах проекту “Progressive nostalgia”, ярмарка Art-Athens, Афіни, Греція (куратор — Віктор Мізіано)

2008 — “Grabbing at straws”, майстерія Guenzi, Мілан, Італія (куратори — група “Negative Capability”)

2008 — “New Print Politik: Post-Soviet Politics and Contemporary Art”, Український інститу модерного мистецтва, Чікаго, Іллінойс, США (куратор — Роман Петруняк)

2008 — “Политика на улицах. 68.08”, Центр творчих індустрій  “Фабрика”, Москва, Росія (організатори — Кірілл Медведєв, Ілля Будрайтскіс, Оксана Саркісян, Ніколай Олейніков)

2008 — резидентська програма KulturKontaktAustria, Відень, Австрія

2009 — “(Ре)Социализация искусства / The (Re) Socialization Of Art”, Музей сучасного мистецтва Одеси, Одеса, Україна (куратори — група “Reinigungsgesellschaft”)

2009 — “Wakefield Meadows”, арт-центр Pavilion UniCredit, Бухарест, Румунія (кураторка — Анка Міхулет) 

2009 — “Нова історія”, Харківський художній музей, Харків, Україна

2009 — “Curated by”, галерея Hubert Winter, в межах “VIENNAFAIR”, Відень, Австрія

2009 — “Il Castello di Rivara apre le cantine”, Центр сучасного мистецтва Castello di Rivara, Рівара, Турін, Італія (кураторка — Франческа Солеро)

2009 — “The future was yesterday”, Galerija SC при студентському центрі, Розширена медіа-галерея, Загреб, Хорватія (куратори — група “R.E.P.”)

2010 – “Intercool 3.0”, платформа Hartware MedienKunstVerein, простір Dortmunder U, Дортмунд, Німеччина (кураторки — Брігіт Ріхард, Інке Арнс)

2010 — “Якщо, Если, If”, Музей сучасного мистецтва PERMM, Перм, Росія (куратор — Катерина Дьоготь)

2011 – “An Elusive Object of Art”, галерея Dana Charkasi, Відень, Австрія (кураторка — Яра Бубнова)

2011 — “A Complicated Relation, part II”, Художній музей Калмара, Калмар, Швеція (куратор — Мартін Шіблі)

2011 — “The Global Contemporary. Art Worlds After 1989”, Центр мистецтв та медіатехнологій ZKM, Карлсруе, Німеччина (куратор — Пітер Вайбель, Андреа Бадденсайг)

2011 — “Невозможное сообщество”, Московський музей сучасного мистецтва, Москва, Росія (куратор — Віктор Мізіано)

2012 — “Angry birds”, Варшавський музей модерного мистецтва, Варшава, Польща (куратор — Давід Тер-Оганян)

2012 — “Shelter”, арт-платформа das weisse haus, Відень, Австрія

2012 — “Подвійна гра”, спецпроект Першої Київської міжнародної бієнале сучасного мистецтва ARSENALE 2012, НКММК “Мистецький Арсенал”, Київ, Україна (куратори — Олександр Соловйов, Фабіо Кавалуччі)

2012 — “СРЕДА. Опыт внеинституциональных отношений. Харьков, 2004 – 2012”, Центр творчих індустрій  “Фабрика”, Москва, Росія (куратор — Сергей Попов)

2013 – “Global activism”, Центр мистецтв та медіатехнологій ZKM, Карлсруе, Німеччина (куратор — Пітер Вайбель)

2013 — “Re-Aligned Art”, простір “Tromsø Kunstforening”, Тромсе, Норвегія (куратори — Івор Стодольські, Маріта Муукконен)

2013 — “Ukrainian News”, Центр сучасного мистецтва Zamek Ujazdowski, Варшава, Польща (куратор — Марек Годзієвскі)

2013 — “Жизнь как форма (Кочевая версия)”, Центр творчих індустрій  “Фабрика”, Москва, Росія (куратор — Нато Томпсон)

2014 — “Владні вертикалі. Фанерні колонади”, Міністерство закордонних справ України, Київ, Україна (кураторки — Лізавета Герман, Марія Ланько)

2015 — “Beginnings”, галерея Vartai, Вільнюс, Литва (кураторка — Нерінга Бумблєне)

2015 — “Грамматика свободы / пять уроков. Работы из коллекции Arteast 2000+ Музея современного искусства в Любляне”, Музей сучасного мистецтва “Гараж”, Москва, Росія (кураторки — Здєнка Бадовінац, Снєжана Крастева, Бояна Пішкур)

2016 — “Stopień zależności / Dependence degree”, Galeria Awangarda, Вроцлав, Польща (куратори — “Відкрита група”)

2019 — “The Influencing Machine”, галерея Nicodim, Бухарест, Румунія (куратор — Аарон Мултон)

2019 — “Патерналізм та просвітництво”, перша виставка програми Жести ставлення, Кмитівський музей образотворчого мистецтва імені Й. Д. Буханчука, с. Кмитів, Україна (куратор — Микита Кадан)

2021 — “Автор у грі”, YermilovCentre, Харків, Україна (куратори — Сергій Лебединський, Олександра Осадча, Надія Бернар-Ковальчук)

2021 — “Чутливість”, НКММК Мистецький Арсенал, Київ, Україна (куратори — Олександр Соловйов, Соломія Савчук, Максим Горбацький)

2021 — “Швидко. Зручно. Небезпечно”, Лабораторія сучасного мистецтва “Мала Галерея Мистецького арсеналу”, Київ, Україна (кураторка — Ганна Циба)

2023 — “Ukrainian Dreamers  Charkiwer Schule der Fotografie”, Kunstmuseum Wolfsburg, Вольфсбург, Німеччина (куратор — Сергій Лебединський)



Книги

Botanova, Kateryna. “Artist as a Virus. Political Transformations and Art in Ukraine after 1991”. У Contemporary Ukrainian and Baltic Art. Нордерштедт: BoD – Books on Demand, 2021.

Lozhkina, Alisa. “Rebooting the Kharkiv School: SOSka”. У Permanent Revolution:Art in Ukraine, the 20th to the Early 21st Century, 426-432. Київ: ArtHuss, 2020.

What We Want Is Free, Second Edition: Critical Exchanges in Recent Art. Ред. Тед Пьорвс, Шейн Аслан Зельцер. Нью-Йорк: State University of New York Press, 2014.

 

Періодика

Athanassakis, Irini. “Fin arts – Die feine Kunst und die Kunst der Finanzen”. Kunst und Wirtschaft, no. 200 (2010).

Barnes, Steve. “Post Gogol”. ARTnews, vol. 109 (2010): 117.

Parabol Art magazine, no. 05 (2009).

Rietz-Rakul, Ekaterina, та Steve Schepens. “Scouting Ukraine: SOSka group”. Metropolis M magazine, no. 03 (2012).

 

Каталоги

Angry birds. Варшава: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, 2012. Опубліковано до виставки у Варшавському музеї сучасного мистецтва, Варшава.

Lozskina, Alisza. “Ukrainian Art in the Era of Four Revolutions”. Permanent Revolution. Ukrainian Art Today, 36-69. Будапешт: Ludwig Museum, 2018. https://issuu.com/alisalozhkina/docs/permanens_forradalom_lowres_fin__1_/1. Опубліковано до виставки в Музеї Людвіга, Будапешт.

Mihulet, Anca. “Wakefield meadows”. Wakefield meadows, 1-11. Бухарест, 2009. https://www.yumpu.com/en/document/read/20426733/wakefield-meadows-pavilion-unicredit. Опубліковано до виставки в арт-центрі “Pavilion UniCredit”, Бухарест.

The Global Contemporary. Art Worlds After 1989. Карслруе: ZKM / Centre for Art and Media Karlsruhe, 2011.  Опубліковано до виставки “The Global Contemporary. Art Worlds After 1989”, в Центрі мистецтв та медіатехнологій “ZKM”, Карлсруе.

Мизиано, Виктор. “‘Только твои мечты!ʼ О проекте ‘Мечтатели’ группы SOSka”. МРІЙНИКИ. Група SOSка, 22-25. Київ: PinchukArtCentre, 2008. Опубліковано до виставки в PinchukArtCentre, Київ.

 

Онлайн публікації

Foumberg, Jason. “Eastern Unorthodox: Artists in search of a post-Soviet Ukrainian reality”. Newcity Art, 9 вересня 2008. https://art.newcity.com/2008/09/09/eastern-unorthodox-artists-in-search-of-a-post-soviet-ukrainian-reality/

Ridnyi, Mykola. “Points of Pain”. ArtLeaks Gazette, травень 2013: 51-54. https://ia803200.us.archive.org/33/items/ArtLeaksGazette/AL-Gazette-Ridnyi.pdf 

Ridnyi, Mykola. “Ukrainian Museums: Between Two Evils”. ArtLeaks, 17 жовтня 2012. https://art-leaks.org/2012/10/17/ukrainian-museums-between-two-evils/.

Staebler, Claire.“We are Ukrainians”. Flash Art International, 14 грудня 2009. https://flash—art.com/article/we-are-ukrainians/ 

Герман, Лізавета, та Світлана Лібет. “Група SOSka: Як формувалася спільнота довкола сучасного мистецтва в Харкові 2000-х”. YourArt, 16 березня 2021. https://supportyourart.com/conversations/grupa-soska-yak-formuvalasya-spilnota-dovkola-suchasnogo-mystecztva-v-harkovi-2000-h/.

Злобіна, Тамара. “Наївні”. Український Журнал, no. 03 (2009): 52-53. http://ukrzurnal.eu/pdf/uz_2009_03.pdf.

Злобіна, Тамара. “Нова колективізація”. Український тиждень, 3 листопада 2010. https://tyzhden.ua/Culture/81.   

Кочубінська, Тетяна. “В поисках среднего: тема героя в харьковской фотографии рубежа 1980-х–2000-х”. Your Art, 26 лютого, 2020. https://supportyourart.com/researchplatform/hero-kharkiv

Кривенцова, Анна. “‘SOSка’: между акцией и институцией”. Художественный журнал, no. 67-68 (2007). http://moscowartmagazine.com/issue/25/article/408

Ридный, Николай, та Анна Кривенцова. “Перспективы лабораторности”. Художественный журнал, no. 73-74 (2009). http://moscowartmagazine.com/issue/20/article/304

Трофан, Ірина, та Дарʼя Шевцова. “Від реакції до думки. Частина 2: недооцінені проєкти”. YourArt, 10 квітня 2020. https://supportyourart.com/specialprojects/researchplatform/from-reaction-to-thought-part-2/.

Проекти:

You cannot copy content of this page