Інформація про роботу

Назва
Без назви
Рік
1992
Розміри
18,5x13,4 cm
Походження
Особистий архів фотографа
Номер в каталозі
CHUI-04(1992)
Напис

На зворотному боці: у верхій частині — напис “(c) Igor Tchursin, 1992. arr. by Sergey Shmat”

Про автора

Без назви

Ігор Чурсін (нар. 1962, Харків) — фотограф, представник другого покоління Харківської школи фотографії. Закінчив механіко-математичний факультет Харківського державного університету імені О.М. Горького (нині Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна). Став частиною харківської фотографічної спільноти наприкінці 1980-х років. Заявив про себе серією кітчевих розфарбованих постановних фотографій Німбоманія (1991-1993), що іронізує над масовим смаком. Був частиною команди, що опікувалася галереєю “Up/Down”, разом з Сергієм Братковим, Борисом Михайловим, Сергієм Солонським та Ігорем Манком. На початку 1990-х Ігор Чурсін заробляв на життя комерційною зйомкою, роблячи фотографії на документи. Частина архіву, створеного в цей період, була використана в масштабному колажному диптиху «Україно-монгольське народне мистецтво» — сотні фотографій на паспорт (в тому числі друзів та колег), скомпоновані та розфарбовані на штиб буддистських ікон-танка. Метод постановної фотографії (серія Workcamera with People, 2011) залишається центральним для автора, який продовжує працювати на поєднанні гротеску та еротики (серія Bizzare, 2006; Pastures of Podol, 2013).

_______________
Фото – Ігор Чурсін.

Персональні виставки:

1993 — “Художественная фотография”, гадерея “Up/Down”, Харків, Україна

2005 — “Охота на признак”, галерея Березницкой (галерея “L-Art”), Київ, Україна

2014 — “Workcamera с народом”, Мала Галерея Мистецького Арсеналу, Київ, Україна (кураторка — Надія Перевізник)

 

Групові виставки:

1992 — “Litsa: Hedendaagse portretfotografie uit Rusland, Wit-Rusland en de Oekraine / Litsa Contemporary Portrait Photography from Russia, Belarus and Ukraine”, Stichting CIRC, Амстердам, Нідерланди

1995 — “Камни за пазухой” (перформанс), гадерея “Up/Down”, Харків, Україна

2000 — “Фото и Видео. Харьков – 1960 – 90е”, Центр сучасного мистецтва “Soviart”, Київ, Україна (куратори — Андрій Авдєєнко та Тетяна Павлова)

2008 — “Лабораторія української фотографії”, в межах фестивалю “KievFotoCom”, галерея мистецтв “Лавра”, Київ, Україна (кураторка — Тетяна Тумасян)

2010 — “Якщо, Если, If”, Музей сучасного мистецтва PERMM, Перм, Росія (куратор — Катерина Дьоготь)

2011 — “The Drawing lessons: Ukrainian Photography”, в рамках Міжнародного фестивалю фотографії PIP, Пін’яо, Китай (куратори — Міша Педан та Ірина Чмирьова)

2012 — “Харківська школа фотографії. Уроки малювання. Українська фотографія. 1890 – 2010 рр.”, в межах Першої київської бієнале сучасного мистецтва “Арсенале-2012”, НКММК “Мистецький Арсенал”, Київ, Україна (куратори — Міша Педан та Ірина Чмирьова)

2013 — “Украина: Экспроприация”, галерея “Гринберг”, Москва, Росія (куратор — Василіса Незабаром)

2014 — “Художественное изобретение себя и чистое удовольствие от жизни и любви”, Московський музей сучасного мистецтва, Москва, Росія

2021 — “Автор у грі”, YermilovCentre, Харків, Україна (проект “КТМ-5М3”) (куратори — Сергій Лебединський, Олександра Осадча, Надія Бернар-Ковальчук)



Статті та наукові публікації:

Барски, Фил. “Ещё не Сотбис, но уже не ‘Сотис’”. Фотография, no.7-8 (1992): 22-23.

Павлова, Тетяна. Авангард в образотворчому мистецтві Харкова ХХ ст.: дис. на здобуття наукового ступеня доктора мистецтвознавства. Львів, 2018. https://lnam.edu.ua/files/Academy/nauka/specrada/Rozklad/26.03/Pavlova%20Dissertation%20Text%20%20Albom.pdf.

Павлова, Тетяна. Тетяна Павлова. “Авангард червоний та зелений: Від “теорії удару” до ‘Контакту’”. Kharkiv School of Photography, 2021. https://ksp.ui.org.ua/uk/researcher-txt/t-pavlova-blow-theory-kontact/.

 

Каталог:

Художественное изобретение себя или чистое удовольствие от жизни и любви. Москва: Ad Marginem Press, 2014. Опубліковано до виставки “Художественное изобретение себя и чистое удовольствие от жизни и любви” в Московському музеї сучасного мистецтва, Москва, Росія.

Якщо /Если/ If: Украинское искусство на переломе. Перм: Музей сучасного мистецтва PERMM, 2010. Опубліковано до виставки “Якщо /Если/ If: Украинское искусство на переломе” в Музеї сучасного мистецтва PERMM, Перм, Росія.

 

Онлайн публікації та інтервʼю:

Корсун, Павел. “Галерея Березницкой (Галерея L-Art) открывает новый 11-ий выставочный сезон творческим проектом Игоря Чурсина ‘Охота на признак’”. 2005. – Режим доступу до ресурсу: http://www.webcomfort.com.ua.

Костенко, Альона. “Чурсин с народом”. Art Ukraine, 7 березня 2014. http://artukraine.com.ua/a/chursin/#.WzfVzJL4neT.

“Нова виставка Чурсіна: чи можна спокусити Адама і Єву наркотиками?” Політика і Культура, 7 лютого 2014. http://www.pic.com.ua/nova-vystavka-chursina-chy-mozhna-spokusyty-adama-i-evu-narkotykamy.html.

Стукалова, Екатерина. “Камера смотрит в мир”. Капитал, 24 січня 2014. https://www.capital.ua/ru/time/12287-kamera-smotrit-v-mir.

You cannot copy content of this page