Інформація про роботу

Назва
Без назви
Рік
2006
Розміри
135x100 cm
Походження
Особистий архів фотографа
Номер в каталозі
RIDM-05(2006)
Напис

Про автора

Без назви

Микола Рідний (1985 р.н., Харків) — український художник. Вивчав скульптуру в Харківській державній академії дизайну і мистецтв (2002-2008). Знайомство під час майстер-класів в 2005 році з Борисом Михайловим зацікавлює його сучасними фотографією та відео. В той же рік він став одним із засновників галереї-лабораторії «SOSka» (разом з Ганною Кривенцовою, Беллою Логачовою, Оленою Полященко) та однойменної групи (разом з Ганною Кривенцовою та Сергієм Поповим).

Працює на перетині відео, фотографії та інсталяції. Рідний створює проекти, присвячені критичній рефлексії суспільно-політичної ситуації в Україні та країнах колишнього Східного блоку. Вони поєднують документальні та ігрові зйомки, що звертаються до широкого спектру питань – від радикалізації соціуму, ризиків параноїдального державного контролю, становища аграрного сектору, села, до вплетеності власної родинної історії в події буремних українських 1920-х. З 2016 року активно експериментує в форматі кінострічок, що існує на межі сучасного візуального мистецтва та фестивального кінематографу.

Окрім художньої практики реалізує себе і як куратор. З 2017 року Рідний входить до складу редакції онлайн-видання Prostory, де публікує тексти про мистецтво і суспільство. У 2019 почав курувати проект “Озброєні та небезпечні”, що об’єднує в роботі над серіалом-виставкою цілу групу українських художників та кінорежисерів. Центральною темою стали зміни, що були спричинені в українському суспільстві військовою агресією Росії, тоді ще на сході України.

Учасник українського павільйону на Венеціанській бієнале з проектами “Пам’ятник пам’ятника” (2013) та “Надія” (2015). У 2015 також був учасником основної експозиції Венеціанської бієнале “All the Worlds Futures” (куратор – Оквуі Енвезор). Номінант премії PinchukArtCentre Prize (2011, 2013, 2015), Міжнародної премії Анні та Гайнріха Цуссманна (2015), премії Малевича (2014, 2016, 2018). Наразі — запрошений викладач факультету візуальних мистецтв Берлінського університету мистецтв.

Його роботи в постійних колекціях Сучасної пінакотеки, Мюнхен, Нової берлінської художньої асоціації (nbk), Берлін, Німеччина, Людвіг музею, Будапешт, Угорщина, Музею сучасного мистецтва, Варшава, Муніципальної галереї “Арсенал”, Бялосток, Польща та інших.

Обрані персональні виставки:

2012 — “Labor Circle”, Центр сучасного мистецтва Zamek Ujazdowski, Project Room, Варшава, Польща (кураторка — Маріанна Добковська)

2014 — “Укриття”, Центр візуальної культури, Київ, Україна

2015 — “Clenched Staring Eyes”, галерея Art Agenda Nova, Краков, Польща

2016 — “Forecast for Yesterday, простір Blockhaus DY10, Нансі, Франція

2016 — “Hang zum Konflikt” (разом з Анною Вітт), простір Kunstraum Munchen, Мюнхен, Німеччина (кураторки — Моніка Баэр-Вермут та Сабіна Вайнгартнер)

2016 — “Under Suspicion”, галерея Edel Assanti, Лондон, Сполучене Королівство

2018 — “Twarzą do ściany / Facing the Wall”,  Муніципальна галерея Labirynt, Люблін, Польща (куратор — Вальдемар Татарчук)

2018 — “Поступова втрата зору”, Дніпропетровський художній музей, Дніпро, Україна (кураторка — Катерина Русецька)

2018 — “У підвішеному стані”, Зоологічний музей Дніпропетровського національного університету ім. Олеся Гончара, Дніпро, Україна (кураторка — Катерина Русецька)

2019 — “Wilk w worku / Wolf in a Sack”, Муніципальна галерея “Арсенал”, Бялосток, Польща

2020 —”Готель, пансіонат, санаторій та їхні кімнати біженців / The Hotel, the Sanatorium, the Pension and TheirRefugee’s Rooms” (разом з Даною Косміною), в межах Тбіліської архітектурної бієнале, подвір’я Національного художнього музею України та галерея “Джерело”, Київ, Україна

2021 — “Розкопки з майбутнього”, Voloshyn Gallery, Київ, Україна

2011 — “Mykola Ridnyi”, виставковий простір Secession, Відень, Австрія

2023 — “The Battle over Mazepa”, Pushkin House, Лондон, John Hansard Gallery, Саусхемптон, Сполучене Королівство

 

 

Обрані групові виставки:

2006 — “Generations U&A”, PinchukArtCentre, Київ, Україна

2006 — “Barwy Klubowe / Team colors”, галерея F.A.I.T, Краків, Польща (куратори — Вєра Косіна, Магдалена Шеуджєларж, Кароліна Новак, Гавел Ковнацкі)

2008 — “New Print Politics: Post-Soviet Politics and Contemporary Art”, Український інститут модерного мистецтва, Чикаго, Іллінойс, США

2009 — “Завоеванный город”, галерея “Риджина”, Москва, Росія

2009 — “Мавзолей бунта”, Stella Art Foundation, Москва, Росія

2010 — “Судовий експеримент / Court Experiment”, Центр візуальної культури, Київ, Україна (куратори — колектив “Худсовєт”)

2010 — “Якщо, Если, If”, Музей сучасного мистецтва PERMM, Перм, Росія (куратор — Катерина Дьоготь)

2011 — “A Complicated Relation, Part II”, Художній музей Калмара, Калмар, Швеція (куратор — Мартін Шиблі)

2011 — “The Global Contemporary. Art Worlds After 1989”, Центр мистецтва та медіа ZKM, Карлсруе, Німеччина (куратор — Андреа Будденсайг, Петер Вайбель)

2011 — “Новояз”, Мала Галерея Мистецького Арсеналу, Київ, Укаїна (куратор — Микола Рідний)

2011 — “Просто мистецтво”, Національний художній музей України

2012 — “Президиум ложных калькуляций / The False Calculations Presidium”, Музей підприємців, меценатів та благодійників, Москва, Росія (куратор — Анастасія Рябова)

2012 — “Спорная территория”, Художній музей ім. М.П. Крошицького, АР Крим, Україна (куратори — колектив “Худсовєт”)

2012 — “Українське тіло”, Центр візуальної культури, Київ, Україна (куратори —  Сергій Климко, Леся Кульчинська та Василь Черепанин)

2012 — “Shelter”, Kunstverein Das Weisse Haus, Відень, Австрія

2013 — “Global Activism”, Центр мистецтва та медіа ZKM, Карлсруе, Німеччина (куратор — Пітер Вайбель)

2013 — “Re-Aligned Art”, Центр сучасного мистецтва Tromsø, Тромсьо, Норвегія (куратори — Івор Стодольский, Маріта Муукконен)

2013 — “The Monument to A Monument”, Національний павільйон України (куратор — Бйорн Гельдхоф), 56-го Міжнародного Венеційського бієнале, Палац Лоредан, Венеція, Італія (куратор — Олександр Соловйов)

2013 — “Ukrainian News”, Центр сучасного мистецтва Zamek Ujazdowski, Project Room, Варшава, Польща (куратор — Марек Годзієвський)

2013 — “Uni-Ja / Uni-On”, в межах V фестивалю Miasto Otwarte / Open City, Люблін, Польща (куратор — Анда Роттенберг)

2013 — “W sercu kraju / In the Heart of The Country”, Варшавський музей сучасного мистецтва, Варшава, Польща

2013 — “Система координат”, YermilovCentre, Харків, Україна

2014 — “Локаут”, Центр візуальної культури, Київ, Україна (куратори — Оксана Брюховецька, Станіслав Рукша)

2014 — “Тень сомнения”, Музей сучасного мистецтва “Гараж”, Москва, Росія (куратори — Ілля Будрайтських, Марія Чехонадскіх)

2014 — “Deprivation”, в межах фестивалю The Rise of Eastern Culture / Another Dimension 2014, Муніципальна галерея Arsenal, Бялосток, Польща (кураторка — Моніка Шевчик)

2014 — “Freedom at the Barricades?”, Художня галерея Векшьо, Векшьо, Швеція (куратори — Мартін Шибілі)

2014 — “Sister Europe”, Художній центр “Kunstraum Lakeside”, Клагенфурт, Австрія (кураторка — Леся Прохоренко)

2014 — “Ten Thousand Wiles and a Hundred Thousand Tricks”, в межах 7-го фестивалю Meeting Points, Інститут африканських студій, Москва, Росія (куратори — колектив “What, How and for Whom/WHW”)

2014 — “The Ukrainians”, галерея DAAD, Берлін, Німеччина (кураторка — Беттіна Кляйн)

2014 — “Through Maidan and Beyond”, Віденський архітектурний центр, Відень, Австрія (кураторки — Леся Прокопенко, Катерина Тейлор)

2015 — “Грамматика свободы / пять уроков. Работы из коллекции Arteast 2000+”, Музей сучасного мистецтва “Гараж”, Москва, Росія (кураторки — Здєнка Бадовінац, Снєжана Кристєва, Бояна Пішкур)

2015 — “All the World’s Futures”, основна програма 56-го Міжнародного Венеційського бієнале (куратор – Оквуі Енвезор), “Hope”, Національний павільйон України, Арсенале, Венеція, Італія (куратор — Бйорн Гельдхоф)

2015 — “Balagan! Contemporary Art from The Former Soviet Union and Other Mythical Places”, в межах фестивалю Nordwind, платформа “Momentum”, Берлін, Німеччина (куратор — Девід Еліотт)

2015 — “Becoming by Recalling”, простір Passagen Konsthall, Лінчьопінг, Швеція (кураторка — Сюзанн Еверльоф)

2015 — “Gimme Shelter: Forts and Fictions in The Lowlands”, мистецький центр Fort Asperen, Асперен, простір Fort Nieuwersluis, Ніверсльойс, простір Kunstfort bij Vijfhuizen, Війфхьойзен, Нідерланди

2015 — “Global activism”, Центр мистецтв та медіатехнологій ZKM, Карлсруе, Німеччина (куратор — Пітер Вайбель)

2015 — “Imagined Communities, Personal Imaginations” , як частина проекту Private Nationalism Budapest, Kiscelli Múzeum, Будапешт, Угорщина (кураторка — Едіт Андраш)

2015 — “Least the Two Seas Meet”, Варшавський музей сучасного мистецтва, Варшава, Польща

2015 — “Our National Body”, Муніципальна галерея Arsenal, Бялосток, Польща (кураторка — Моніка Шевчик)

2015 — “Phone Calls from the Cemetery and Other Stories”, простір Academyspace, Академія мистецтв світу, Кьольн, Німеччина (куратори — Катерина Дьоготь, Девід Ріфф)

2015 — “Politics of Form”, Музей сучасного мистецтва GfZK, Ляйпциг, Німеччина  (куратори — Хедвіг Заксенхубер, Георг Шоллхаммер, Франціска Золіом)

2015 — “The School of Kyiv – Kyiv Biennale”. Будинок одягу, Львів, Україна (куратор — Георг Шоллхаммер)

2016 — “Наше національне тіло”, Національний музей Тараса Шевченка, Київ, Україна (кураторка — Моніка Шевчик)

2016 — “A Sence of History. The Video Art Collection of Neuer Berliner Kunstverein at Nordstern Video Art Center”, Нордштернський центр відеомистецтва, Гельзенкірхен, Німеччина (куратори — Маріус Бабіас, Катрін Бекер)

2016 — “Photography Today: Distant Realities”, Pinakothek der Moderne, Мюнхен, Німеччина

2016 — “Sentsov’s Camera”, Музей сучасного мистецтва GfZK, Ляйпциг, Німеччина (кураторка — Катерина Міщенко)

2016 — “The School of The Devil”, віденський департамент “Київської школи”, Зайдлайтенхоф, Відень, Австрія (куратори — Хедвіг Заксенхубер, Георг Шоллхаммер)

2016 — “Universal Hospitality”, частина розділу “Into the City” в межах фестивалю “Wiener Festwochen”, Відень, Австрія (куратори — Ілона Немет, Брігіта Лурц, Вольфган Шлад, Едіт Андрас)

2016 — “The School of Prosperity”, в межах проекту Київської школи / Київського бієнале, Музей MUSA, Відень, Австрія (куратори —  Хедвіг Заксенхубер, Георг Шьолльхаммер)

2016 — “Your Country Doesn’t Exist”, художній центр Art Radionica Lazareti, галерея Otok, Дубровнік, Центр культури та мультимедіа, Спліт, Хорватія

2016 — “Дослідницька платформа: Провина”, PinchukArtCentre, Київ, Україна (кураторка — Тетяна Кочубінська)

2017 — “Borderline Conditions”, поліфункціональний простір MERES, Нікосія, Кіпр

2017 — “If Seeing is Believing”, Музей Fullersta Gard, Стокгольм, Швеція (кураторка — Сюзанн Еверльоф)

2017 — “It Won’t Be Long Now, Comrades!”, галерея Framer Framed, Амстердам, Нідерланди (кураторки — Катя Крупеннікова, Інга Ласе)

2017 — “Postponed Futures”, галерея GRAD, Лондон, Сполучене Королівство (куратор — Микита Кадан)

2017 — “The Image of War”, Bonniers Konsthall, Стокгольм, Швеція (куратор — Теодор Рінгборг)

2017 — “Uwaga! Granica / Attention! Border”, муніципальні галерея Laribynt та Arsenal, Бялосток, Польща (куратори — Моніка Шевчик, Вальдемар Татарчук)

2017 — “Your Country Doesn’t Exist”, Музей модерного та сучасного мистецтва, Рієка, Хорватія

2018 — “Warsaw Under Construction 10. Neighbours / Сусіди”, Павільйон Цепелія, Варшава, Польща (куратори — Ганна Кравець, Юстина Кравчук, Олексій Радинський, Руслана Козієнко, Сергій Климко, Василь Черепанин, Наталія Нешевець, Оксана Брюховецька, Ганна Циба. Шизмон Маліборський)

2018 — “Restless Monuments”, галерея Zilberman, Стамбул, Турція (куратори — Беттіна Кляйн та Наз Джугуоглу)

2019 — “ВУФКУ. Lost & Found”, Музей кіно Довженко-Центру, Київ, Україна (куратори — Станіслав Мензелевський, Анна Онуфрієнко, Олександр Телюк)

2019 — “After Leaving / Before Arriving”, 12-та Каунаська бієнале, залізничний вокзал, Каунас, Литва

2019 — “Never Again. Art Against War and Fascism in 20-th and 21-st Centuries”, Варшавський музей сучасного мистецтва, Варшава, Польща (куратори — Себастіан Чічокі, Йоганна Митовська, Лукаш Рондуда, Алєксандра Урбанська)

2019 — “Picture This. Selected Pasts, Subverted Facts”, Будапештська галерея, Будапешт, Угорщина (куратори — Ніколетт Ерьош, Флора Гадо)

2019 — “Tale of Novorossiya”, Муніципальна галерея Arsenal, Познань, Польща (кураторка — Моніка Шевчик)

2019 — “Озброєні та небезпечні”, Платформа культурних ініціатив “Ізоляція”, Київ, Україна

2019 — “Перетинаючи межу”, PinchukArtCentre, Київ, Україна (куратори — Бйорн Гельдхоф, Мартін Кіфер, Алісія Нок)

2019-2020 — “At the Front Line / На лінії фронту”, Національний музей культур, Мехіко, Мексика, Український культурний та освітній центр “Osrerdok”, Вінніпег, Канада (кураторки — Світлана Бєдарєва, Ханна Дейкун)

2020 — “Transgressions of the Real”, виставковий простір Büchsenhausen, Іннсбрук, Австрія (куратор — Андрей Шіколді)

2021 — “5 років тому”, Voloshyn Gallery, Київ, Україна

2021 — “Автор у грі”, YermilovCentre, Харків, Україна (куратори — Сергій Лебединський, Олександра Осадча, Надія Бернар-Ковальчук)

2021 — “Вернхє Синьовидне. Вигляд з тунелю”, галерея Detenpyla, Львів, Україна (куратор — Павло Ковач)

2022 — “A War in the Distance: Exhibition”, в межах фестивалю steirischer herbst, простір Neue Galerie / Universalmuseum Joanneum, фестиваль, Грац, Австрія (куратор — Катерина Дьоготь, Девід Ріфф)

2022 — “Artists for Ukraine”, платформа Q21, Відень, Австрія (куратор — Хедвіг Заксенубер, Георг Шьольхаммер)

2022 — “Can You see What I see”, Музей сучасного мистецтва “Lentos”, Лінц, Австрія

2022 — “Chain Reaction: Film and video works from Ukraine”, МАХХІ — Національний музей мистецтв ХХІ століття, Рим, Італія (куратори — Микола Рідний, Алєссандра Тронконе)

2022 — “Home and Abroad”, Художній музей, Оломоуц, Чехія (кураторка — Барбара Кундрачікова)

2022 — “MATERIAL NATION – Grenzen ins Ungewisse”, простір Uranian Berlin, Берлін, Німеччина (куратори — Фанні Хагмаєр, Леоні Кубігстайлтіх)

2022 — “Tangled Hierarchy 2”, в межах 5ї бієнале Кочі-Музиріс, галерея John Hansard, Саутгемптон, Сполучене Королівство (куратор — Джитіш Каллат)

2022 — “The little bird must be caught’”, в межах 13-го фестивалю Survival Kit’13, Латвійський центр сучасного мистецтва, Рига, Латвія (кураторка — Ілілана Факіанакі)

2022 — “Ukraine: The Path to Freedom”, платформа Noorderlicht, Гронінген, Нідерланди (куратори — Катерина Радченко, Вім Меліс)

2022 — “Visions of Ukraine”, Музей Фолькванг, Ессен, Німеччина (куратор — Микола Рідний)

2022 — “You Know That You Are Human @ POINTS of RESISTANCE V”, Ціонскірхе, Берлін, Німеччина (кураторка — Катерина Філюк)

2023 — “Früchte des Zorns”, Мистецький центр Haus am Lützowplatz, Берлін, Німеччина (кураторки — Елеонора Фролов, Катерина Райц-Ракуль)

2023 — “Global Spotlight: Video Art from Ukraine”, Музей сучасного мистецтва в Арлінгтоні, Арлінгтон, США

2023 — “To Watch the War: The Moving Image Amidst the Invasion of Ukraine (2014 – 2023)”, BAK, Утрехт, Нідерланди (організатори — Олексій Кучанський, Вістке Маас)

2023 — “Kaleidoscope of (Hi)stories”, Альбертинум, Дрезден, Німеччина (кураторки — Тетяна Кочубінська, Марія Іссерліс)

 

Кураторські проекти:

2009 — “Нова історія”, Харківський художній музей, Харків, Україна (разом з Ганною Кривенцовою та Галиною Кукленко)

2011 — “Новояз”, Мала Галерея Мистецького Арсеналу, Київ, Україна

2014 — “Після перемоги”, YermilovCentre, Харків, Україна

2018 — “Saber, Deer, and Spinning-Wheel”, Станично-Луганський краєзнавчий музей, Станиця Луганська, Україна

2019 — “Озброєні та небезпечні”, YermilovCentre, Харків, Платформа культурних ініціатив “Ізоляція”, Київ, Україна

2022 — “Film of Emergency / Ukrainian Experimental Film and Video Art”, Національна галерея Kvadrat 500, Софія, Болгарія

2022 — “Visions of Ukraine”, Музей Фолькванг, Ессен, Німеччина

2022 — “Chain Reaction: Film and video works from Ukraine”, МАХХІ — Національний музей мистецтв ХХІ століття, Рим, Італія (куратори — Микола Рідний, Алєссандра Тронконе)

2023 — “Talking About Myself? Talking About You”, Voloshyn Gallery, Київ, Україна, DAAD gallery, Берлін, Німеччина, Stadtkino, Відень, Австрія

Кінофестивалі та відеопокази:

2016 — “The Specific Emotional: Between the Repetition and the Event”, виставковий простір Liljevalchs, Стокгольм, Швеція (куратор — Алєксей Борісьонок)

2017 — 8-й Міжнародний кінофестиваль, Одеса, Україна

2017 — Міжнародний фестиваль кіно про права людини “DocudaysUA”, Київ, Україна

2018 — 27-й фестиваль DokumentArt, Нойбранденбург, Німеччина

2018 — 35-й Кассельський фестиваль документального кіно, Кассель, Німеччина

2019 — “Alter Media / Transmediale”, Будинок культур світу, Берлін, Німеччина

2020 — 11-й Міжнародний кінофестиваль, Одеса, Україна

2020 — 24-й Міжнародний фестиваль короткого метру у Вінтертурі, Вінтертур, Швейцарія

2020 — 49-й Київський міжнародний кінофестиваль, Київ, Україна

2022 — “A Letter from the Front”, Музей сучасного мистецтва Castello di Rivoli, Турін, Італія (куратори — Микита Кадан, Джулія Коллетті)

Каталоги:

At the Front Line: Ukrainian Art, 2013–2019. Ред. — Світланеа Бєдарєва, Ганна Дейкун. Київ: International‘Renaissance’ Foundation, 2020. Опубліковано з нагоди виставки At the Front Line: Ukrainian Art, 2013–2019 у Національному музеї культур, Мехіко, Мексика, та Українському освітньому центрі “Oseredok”, Вінніпег, Канада.

Mykola Rydnyi. Wilk w worku/ Wolf in a Sack. Бялосток: Galleria Arsenal, 2019. Опубліковано з нагоди виставки Wilk w worku/ Wolf in a Sack у Міській галереї “Arsenal”, Бялосток, Польща.

Twarzą do ściany / Facing the wall / Обличчям до стіни. Бялосток: Galleria Arsenal, 2019. Опубліковано з нагоди виставки Twarzą do ściany / Facing the wall / Обличчям до стіни у Міській галереї “Arsenal”, Бялосток, Польща.

Монографії, наукові публікації, книги:

Barshynova, Oksana, та Olena Martynyuk. “Ukrainian Art of the Independence Era: Transitions and Aspirations”. In From “the Ukraine” to Ukraine. Норштед: BoD – Books on Demand, 2021.

Lozhkina, Alisa. “Rebooting the Kharkiv School: SOSka”. У Permanent Revolution:Art in Ukraine, the 20th to the Early 21st Century, 426-432. Київ: ArtHuss, 2020.

Revisiting Footnotes: Footprints of the Recent Past in the Post-socialist Region. Ред. — Єва Астаховська, Інга Ласе. Ріга: Latvijas Laikmetigas makslas centrs, 2015.

Svietlana Biedarieva. “The Documentary Turn in New Ukrainian Art”. У Contemporary Ukrainian and Baltic Art. Норштед: BoD – Books on Demand, 2021.

Weibel, Peter, Can Altay, Sruti Bala, Tatiana Bazzichelli, Olaf Bertram-Nothangel, Ángela Bonadies, Juan José Olavarría, Bruno Latour та Peter Sloterdijk. “Global Activism : Art and Conflict in the 21st Century.” Карлсруе: ZKM, Center for Art and Media, 2015.

Онлайн публікації:

“Art Has Taken On a Therapeutic Role”. После, 6 листопада 2022. https://posle.media/language/en/art-has-taken-on-a-therapeutic-role/?fbclid=IwAR0XSCbcFhsxhtCXGTgRXA9bItEwmt3LQ8stOrEmZTsbVuBGfANqKg3gBpY.

Lendeczki, Kinga. “Interview with Anna Zvyagintseva, Nikita Kadan and Mykola Ridnyi”. Art Guide East, 18 липня 2015. https://artguideeast.com/main-news-stream/2015/07/20/ukraine-biennalevenice/.

Okuneva, Elena. “Virtual Museum of Contemporary Ukrainian Art: Criticism and Art of Mykola Ridnyi”. Huxley, 20 січня 2022. https://huxley.media/en/virtualnyj-muzej-sovremennogo-ukrainskogo-iskusstva-kritika-i-iskusstvo-nikolaja-ridnogo/.

Remešová, Anna. “Mykola Ridnyi: Any war is a war of images”. BLOCK, 28 жовтня 2022. https://blokmagazine.com/mykola-ridnyi-any-war-is-a-war-of-images/?fbclid=IwAR0tRpzKVYCqsDhjlW3vetKy0mDxx9JMhljT8pGYirC5N6zhYmDzBo5xZ70.

Ridnyi Mykola. “Points of Pain”. ArtLeaks Gazette, травень 2013. https://ia803200.us.archive.org/33/items/ArtLeaksGazette/AL-Gazette-Ridnyi.pdf.

Ridnyi, Mykola. “Foresight, Involvement and Helplessness: The Role of Culture in the Political Transformations in Ukraine”. Krytyka Polityczna & European Alternatives, 30 червня 2014. http://politicalcritique.org/cee/ukraine/2015/culture-political-transformations-ukraine/.

Ridnyi, Mykola. “Points of Pain”. ArtLeaks Gazette, травень 2013: 51-54.https://ia803200.us.archive.org/33/items/ArtLeaksGazette/AL-Gazette-Ridnyi.pdf

Ridnyi, Mykola. “Ukrainian Museums: Between Two Evils”. ArtLeaks, 17 жовтня 2012. https://art-leaks.org/2012/10/17/ukrainian-museums-between-two-evils/.

Timofejev, Sergej. Mykola Ridnyi and registers of reality. artterritory, 29 вересня 2022. https://arterritory.com/en/visual_arts/reviews/26361-mykola_ridnyi_and_registers_of_reality/.

Werner, Anna-Lena. “Interview: Myloa Ridnyi”. artfridge, 8 листопада 2022. www.artfridge.de/2022/11/interview-mykola-ridnyi.html?m=1&fbclid=IwAR3J8LPEU4mkRhaQs74QCLrXuRwW9jlQ3RYLX6pz_IaTBIAaLZAGUmW05Xs#more.

Герман Лізавета, та Світлана Лібет. “Група SOSka: Як формувалася спільнота довкола сучасного мистецтва в Харкові 2000-х”. YourArt, 16 березня 2021. https://supportyourart.com/conversations/grupa-soska-yak-formuvalasya-spilnota-dovkola-suchasnogo-mystecztva-v-harkovi-2000-h/.

“Ідентифікація сучасного мистецтва і головний ворог художників: інтерв’ю з Миколою Рідним”. Громадське радіо, 12 квітня 2020. https://hromadske.radio/podcasts/arttycool/hroshi-v-mystetstvi-i-holovnyy-voroh-khudozhnykiv-interv-iu-z-mykoloiu-ridnym.

Кадан, Никита. “Николай Ридный о среде обитания”. Prostory, 24 травня 2009. https://archive.prostory.net.ua/de/art/206-2009-05-24-12-16-13.

Касьянова, Дарья. “Мертвая зона: Как мы видим войну”. Bird in Flight, 17 лютого 2022. https://birdinflight.com/ru/plitka-ru/20220217-ridny-gradual-loss-of-vision.html.

Носова, Наталья. “‘Искусство всегда срабатывает’: как художники занимаются тяжелыми моментами истории”. Platfor.ma, 6 жовтня 2016. https://platfor.ma/magazine/text-sq/re-invent/iskusstvo-vsegda-srabatyvaet/.

Ридный, Николай. “Письмо из Харькова: стрит-артист как сообщник власти”. OpenSpace.ru, 8 лютого 2012. https://os.colta.ru/art/projects/121/details/34148/.

Ридный, Николай та Анна Кривенцова. “Перспективы лабораторности”. Художественный журнал, no. 73-74 (2009). http://moscowartmagazine.com/issue/20/article/304.

Ридный, Николай. “Группа ʼSOSкаʼ и среда обитания”. Диалог искусств, 12 червня 2014. https://di.mmoma.ru/news?mid=1914&id=705

Ридный, Николай, Давид Тер-Оганьян та Александра Галкина. “Работать вместе”. Художественный журнал, no. 79-80 (2010). https://moscowartmagazine.com/issue/17/article/244

Ридный, Николай. “Искусство стало играть терапевтическую роль”. После, 6 листопада 2022. https://posle.media/iskusstvo-stalo-igrat-terapevticheskuyu-rol/.

Ридный, Николай. “Майдан: между искусством и жизнью”. Художественный журнал, no. 91 (2013). https://moscowartmagazine.com/issue/5/article/24

Ридный, Николай. “Менять правила”. Художественный журнал, no. 89 (2013). https://moscowartmagazine.com/issue/8/article/91.

Рідний, Микола. “Мішок, балаган і націоналізм: образ анархістів у радянському та пострадянському кіно”. Creating Ruin, 10 червня 2020. https://creatingruin.net/project/ridnyiukr.

Рідний, Микола. “Мода на саморуйнування. Чому культ сили в молодіжному середовищі може призвести до трагічних наслідків”. Заборона, 17 грудня 2018. https://zaborona.com/moda-na-samorujnuvannia-chomu-kult-syly-v-molodizhnomu-seredovyshchi-mozhe-pryzvesty-do-trahichnykh-naslidkiv/.

Рідний, Микола. “Події в Україні були й будуть предметом моєї художньої рефлексії”. Pymonenko Family Art Projects, 2 липня 2017. http://artinukraine.com/uk/mikola-ridnij-podiyi-v-ukrayini-buli-j-budut-predmetom-moyeyi-hudozhnoyi-refleksiyi/.

Рідний, Микола. “ʼОзброєні та небезпечніʼ: Проблемний період”. Заборона, 25 січня 2019. https://zaborona.com/ozbroieni-i-nebezpechni-problemnyj-period-kolonka-mykoly-ridnoho/

Рідний, Микола. “Хороший, поганий, інший: інституційна критика в українському мистецтві”. Заборона, 11 лютого 2022. https://zaborona.com/instytuczijna-krytyka-v-ukrayinskomu-mystecztvi/.

Семеник, Оксана. “Мыкола Ридный: ʼВ отношении печальных страниц истории сейчас все пытаются выглядеть хорошими и незапятнаннымиʼ”. Korydor, 14 листопада 2018. http://www.korydor.in.ua/ua/opinions/mykola-ridnyj.html.

Серебрякова, Наталя. “Мені не байдужий політичний клімат”. Korydor, 17 січня 2021. http://www.korydor.in.ua/ua/opinions/mykola-ridnyj-meni-ne-bajduzhyj-politychnyj-klimat.html.

Шиллер, Валерія. “Микола Рідний: ‘Ми звикли до того, що майбутнє — це те, чого ще не сталося, і це не зовсім справедливо відносно до майбутнього'”. Artslooker, 12 березня 2021. https://artslooker.com/mykola-ridnyi-we-got-used-that-future-is-what-hasnt-happened-but-its-not-totally-fair-to-the-future/.

Яковленко, Катерина. “Мыкола Ридный: ‘Художник, который просто отвечает на сложные вопросы, — плохой художник'”. Bird in Flight, 28 січня 2019. https://birdinflight.com/ru/vdohnovenie/opyt/20190128-ridny.html.

Проекти:

You cannot copy content of this page