Інформація про роботу

Назва
Без назви
Рік
2011
Розміри
45x30 cm
Походження
Особистий архів фотографа
Номер в каталозі
KURS-05(2011)
Напис

Ключові слова
ніжпрезерватив

Про автора

Без назви

Саша Курмаз (1986 р.н., Київ) — український художник. Живе і працює в Києві. Свій творчий шлях розпочав з графіті-райтингу на початку 2000-х. До 2010 року був учасником неформального київського угруповання “Пся Крев”, знакового для української графіті сцени колективу, що працював як в класичному, так і в пост-графіті стилі. В 2005 році закінчив факультет інженерії звʼязку Київського електромеханічного коледжу, після чого вступив до Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв на факультет дизайну, який закінчив у 2008 році. З 2010 року займається незалежними художніми проектами та фотографією. З 2011 року співпрацює з Школою фотографії Віктора Марущенка, де проводить авторські лекції, а також входить до редколегії незалежного спеціалізованого видання про фотографію Журнал 5.6, що видається школою.

Мистецьку практику Курмаза найбільш точно можна охарактеризувати як міждисциплінарну, що поєднує в собі різноманітні медіа та жанри, серед яких — фотографія, відео, перформативні практики та інтервенції у публічний простір. Останній незмінно залишається однією з основних територій, де розгортаються мистецькі експерименти автора. Художник в гостро-критичній тональності розкриває питання повʼязані з проявом владних дискурсів, точками суспільної напруги та межами інтимного-публічного. З представників старшого покоління української фотографії, що безпосередньо вплинули на становлення автора, варто окремо виділити постать Бориса Михайлова.

Саша Курмаз є лауреатом мистецької премії «C/O Berlin Talent Award» (Німеччина, 2016) та премії ім. Казимира Малевича (Польща/Україна, 2020).



Персональні виставки:

2010 — “Talking Walls”, галерея “Viuro”, Варшава, Польща (куратор — Mateusz Ściechowski)

2014 — “Zaraz Wracam / I’ll be Right Back”, простір “Nova gallery”, Краков, Польща (кураторка — Aleksandra Nowicka)

2015 — “Мій світ недостатньо реальний для Апокаліпсису”, галерея “Detenpyla”, Львів, Україна, (кураторки — Лізавета Герман та Марія Ланько)

2016 — “Method” (разом з Svea Bräunert), виставковий простір “C/O Berlin”, Берлін, Німеччина (кураторка — Ann-Christin Bertrand)

2016 — “Мармурові янголи  з луками трусили в тінях маленькими пісюнами, натягували луки і безтурботно сміялися над смертю”, PinchukArtCentre, Київ, Україна (кураторка — Тетяна Кочубінська)

2017 — “Ukraine, indépendance(s)” (разом з Олександром Чекменьовом), в межах фотогарфічного фестивалю Сен-Жермен, галерея “Folia”, Париж, Франція

2018 — “Afterparty”, в межах візуальної програми фестивалю “Porto Franko”, галерея “ЧЕЧ”, Івано-Франківськ, Україна (куратор — Євген Самборський)

2018 — “Flip A Coin” (разом з Felix Oehmann), мистеьцкий простір “Oxyd”, Вінтертур, Швейцарія

2018 — “One Copy Book” (разом з Вітєю Глущегком), галерея “Bursa”, Київ, Україна

2021 —“Коли страх стає другом”, The Naked Room gallery, Київ, Україна

 

Групові виставки:

2006 — “Graffiti in Focus”, Центр Сучасного Мистецтва Сороса, Київ, Україна (куратори — колектив Р.Е.П.)

2008 — “Kiev Dandys. ‘С корабля на бал’”, галерея “Globus”, Санкт-Петербург, Росія

2008 — “Strange but Cool”, галерея “KyivFineArt”, Київ, Україна

2008 — “Нова українська мова”, галерея “Карась”, Київ, Україна (куратори — колектив Р.Е.П.)

2009 — “Should The World Break In”, галерея “Березницька та партнери”, Київ, Україна

2010 — “Germ free Adolescents”, галерея “Radio”, Мілан, Італія

2010 — “Graffiti Paradise”, Церква Сан-Андреа, Льєж, Бельгія

2010 — “Recusancy”, галерея “Bottega”, Київ, Україна (кураторка — Марина Щербенко)

2010 — “Ті, хто прийшли у 2000-ні”, Центр сучасного мистецтва “M17”, Київ, Україна (куратори — Руслан Тарабукін, Олексій Титаренко)

2010 — фестиваль “Art Kyiv Contemporary”, Мистецький Арсенал, Київ, Україна (куратор — Олександр Соловйов)

2011 — “Bartholomew”, галерея “12 Mail”, Париж, Франція (куратори — колектив JSBJ)

2011 — “Bits + Pieces”, простір “Artitude”, Берлін, Німечинна

2011 — “Indian Summer”, галерея “Fluxx”, Де-Мойн, США

2011 — “Ворваться с бешенством в борьбу”, галерея “Paperworks”, Москва, Росія

2011 — “Молоді українські автори. Освоєння середовища”, галерея “Brucie Collections”, Київ, Україна (кураторка — Леся Прокопенко)

2011 — “Новояз”, Мала Галерея Мистецького Арсеналу, Київ, Україна (куратор — Микола Рідний)

2011 — “Среда обитания”, галерея “Bottega”, Київ, Україна (кураторка — Марина Щербенко)

2011 — фестиваль “МУХіЇ”, галерея “Bottega”, Київ, Україна

2012 — “Українське тіло”, Центр візуальної культури, Київ, Україна (куратори —  Сергій Климко, Леся Кульчинська та Василь Черепанин)

2012 — “Bartholomew”, галерея “Steinsland Berliner”, Стокгольм, Швеція (куратори — колектив JSBJ)

2012 — “Catch A Glimpse Of Me”, галерея “W139”, Амстердам, Нідерланди (куратори — Matthijs Diederiks, Ryan Cookson)

2012 — “FRUIT SALAD”, галерея “GOOD PRESS”, Глазго, Сполучене Королівство

2012 — “NEW RESEARCH”, Місяць фотографії в Лос-Анджелесі (MOPLA), Лос-Анджелес, США (куратор — Стефані Гонот)

2012 — “Мінлива хмарність”, Платформа культурних ініціатив “IZOLYATSIA”, Київ, Україна (куратор — Борис Михайлов)

2012 — Художнє бієнале Санторіні, Санторіні, Греція

2013 — “Ukrainian News”, Центр сучасного мистецтва “Уяздовський палац”, Project Room, Варшава, Польща (куратор — Марек Годзієвський)

2013 — “BLOG RE-BLOG”, галерея “Signal”, Нью-Йорк, США (куратор — Макс Маршалл, Пол Пейпер)

2013 — Міжнародний фотофестиваль “FORMAT”. Дербі, Великобританія.

2013 — “Украина: Экспроприация”, галерея “Гринберг”, Москва, Росія (куратор — Василіса Незабаром)

2013 — Фестиваль сучасного мистецтва “Survival Kit”, Латвійський центр сучасного мистецтва (LCCA). Рига, Латвія.

2013 —  “Система координат”, YermilovCentre, Харків, Україна

2014 — “Foam Talent”, простір “l’Atelier Néerlandais”, Париж, Франція

2014 — “I am a Drop in the Ocean”, виставковий простір “Künstlerhaus”, Відень, Австрія (куратори — Аліса Ложкіна, Костянтин Акінша)

2014 — “Protest!”, простір “Periscope”, Зальцбург, Австрія (куратор —Stefan Heizinger)

2014 — “Through Maidan and Beyond”, Архітектурний центр, Відень, Австрія, (кураторка — Леся Прокопенко)

2014 — “Захоплення”, Платформа культурних ініціатив “IZOLYATSIA”, Київ, Україна (куратор — Клеменс Пул)

2014 — “Після перемоги”, YermilovCentre, Харків, Україна (куратор — Миколай Рідний)

2015 — Біль-Б’єннський фестиваль фотографії. Біль-Б’єнн, Швейцарія

2015 — “Global activism”, Центр мистецтв та медіатехнологій “ZKM”, Карлсруе, Німеччина (куратор — Пітер Вайбель)

2015 — “UK/raine: Emerging Artists from the UK and Ukraine”, галерея “Saatchi”, Лондон, Сполучене Королівство

2015 — Каунаський фотофестиваль, Каунас, Литва

2016 — “Aujourd’hui je dis oui”, галерея “da Boavista”, Лісабон, Португалія (куратор — Доменіко де Кіріко)

2016 — “Between Revolution and War”, Художній музей Шьовде, Шьовде, Швеція  (куратори — Юрій Кручак та Юлія Костарєва)

2016 — “Dependence Degree. Collective Practices of Young Ukrainian Artists 2000-2016”, галерея “Awangarda BWA”, Вроцлав, Польща (куратор — колектив Open Group)

2016 — Йєрський міжнародний фестиваль моди та фотографії. Villa Noailles, Йєр, Франція

2016 — “Into the Dark”, виставковий простір “Exnergasse WUK”, Відень, Австрія (куратор — колектив “Худрада”)

2016 —  “No One Belongs Here More Than You”, простір “Despacio”, Сан Хосе, Коста Ріка (куратор — Сандіно Шайдеггер)

2017 — “Baby, I Like It Raw”, Чеський центр, Нью-Йорк, США (кураторка — Марія Томанова)

2017 — “Central by East Central / Centralna, Śkodkowo-Wschodnia”, Муніципальна галерея “Арсенал”, Бялосток, Польща (куратор — Адам Мазур)

2017 — “Perfect Storm”, простір “NRW-Forum Düsseldorf”, Дюссельдорф, Німеччина

2017 — BIG Biennale, Посольство іноземних митців (EoFA), Женева, Швейцарія

2017 — “Тыр щ ук ыц жжи пх”, YermilovСenter, Харків, Україна (кураторка — Дарʼя Шевцова)

2017 — Фестиваль молодих український художників (тема — “Сьогодні, що так і не настало”), НКММК “Мистецький Арсенал”, Київ, Україна (кураторки — Лізавета Герман, Марія Ланько та Катерина Філюк)

2017 — Фестиваль “Bien Urbain”, Безансон, Франція (куратор — ОХ)

2017 — Фестиваль “Працю більше! Відпочивай більше!”, Мінськ, Білорусь (куратори — Олексій Борисьонок, Оля Сосновська)

2018 — “Революціонуймо”, НКММК “Мистецький арсенал”, Київ, Україна (куратори — Катерина Філюк, Натанія ван Дайк)

2018 — Фестиваль фотографії “Fotopub”. Ново Место, Словенія

2019 — “Between Fire and Fire: Ukrainian Art Now”, простір “Semperdepot”, Відень, Австрія (куратори — Аліса Ложкіна, Костянтин Акінша)

2019 — “Church of Ego”, мистецький простір “U10”, Белград, Сербія

2019 — “Love, Lust & Fury”, Клайпедський центру культурної комунікації, Клайпеда, Литва (куратор — Даріус Вайчекаускас, спів-кураторка — Галина Глеба)

2019 — Сопотський фестиваль фотографії. Сопот, Польща. (куратор — Адам Мазур)

2019 — “Обабіч”, НКММК “Мистецький арсенал”, Київ, Україна (разом з Віктор Марущенко, Марк Невілл, куратор — Єжи Онух)

2019 — “Перетинаючи межу”, PinchukArtCentre, Київ, Україна (куратори — Бйорн Гельдхоф, Мартін Кіфер, Алісія Нок)

2019 —”The Body of Propaganda”, Латвійський музей фотографії, Рига (кураторка — Катрина Радченко)

2019 — Фестиваль “Сеанс Міського Сканування”. Івано-Франківськ, Україна

2020 — “Escaleras Futuras”, галерея “Santa Fe”, Богота, Колумбія (куратор — колектив MSD)

2022 — “Ukraine: The Path to Freedom”, платформа “Noorderlicht”, Гронінген, Нідерланди (куратори — Катерина Радченко, Вім Меліс)

2020 — “Vertigo Time”, галерея “Dora Ostrovsky”, Франкфурт-на-Майні, Німеччина (куратор — Борис Михайлов)

2020 — “Алфавіт вайны”, Національний центр сучасного мистецтва, Мінськ, Беларусь (кураторка — Дзінай Даніловіч)

2021 — “Last flowers of the 20th century: Generation Y”, галерея “YARAT”, Баку, Азербайджан (куратор — Фарах Алакбарлі)

2021 — “One Monument in Time”, простір “Forum Stadtpark”, Грація, Австрія (куратори — колектив zweintopf)

2021 — Фестиваль “Конструкція”. Дніпро, Україна

2021 — “Згадати той день коли”, PinchukArtCentre, Київ, Україна (куратор — Бйорн Гельдхоф, Ксенія Малих)

2021 — “Чутливість”, НКММК “Мистецький арсенал”, Київ, Україна (куратори — Олександр Соловйов, Соломія Савчук, Максим Горбацький)

2021 — “Я під’їжджала до мiста, якого ще не знала”, галерея “Артсвіт”, Дніпро, Україна (куратор — Дарина Скринник-Миська, Антоніна Стєбур, Ксенія Ульянова, Анна Філіппова; кураторка напрямку — Тетяна Кочубінська)

2021— “Na początku był czyn!”, Муніципальна галерея “Арсенал”, Бялосток, Польща (куратори — Катарзина Ружняк, колектив Post Brothers)

2022 — “24.02.2022”, простір “A:D: Curatorial”, Берлін, Німеччина

2022 — “From the Battlefield”, простір “SEA Foundation”, Тілбург, Нідерланди (кураторка — Марія Вторушина)

2022 — виставка резиденції “Робоча кімната”, простір “Асортиментна кімната”, Івано-Франківськ, Україна (кураторка — Леся Хоменко)

2022 — “Всі бояться пекаря, а я дякую”, Ірпінь, Україна (кураторка — Катерина Яковленко)

2022 — “In Ukraine”, галерея “Jednostka”, Варшава, Польща (кураторки — Юлія Кривич, Катаржина Сагатовська)

2022 — “MATERIAL NATION — Grenzen ins Ungewisse”, науковий центр “Urania Berlin”, Берлін, Німеччина (куратори — Фанні Хегмайер, Леоні Кубікштелтіх)

2022 — “POSTOST: Україна / Ukraine”, галерея “Stiftung Neue Kunst Berlin-Brandenbur”, Берлін, Німеччина (куратори — Марк і Юлія Бокслери)

2022 — Тімішоарська бієнале архітектури “Beta”, Тімішоара, Румунія  (куратори — Daniel Tudor Munteanu, Davide Tommaso Ferrando)

2022 — “Restless Bodies”, галерея “Nome”, Берлін, Німеччина (кураторки — Лізавета Герман, Марія Ланько)

2022 — “Незридані сльози / Ungeborene Tränen”, галерея “Judith Andreae”, Бонн, Німеччина

2022 — “Stan wyjątkowy / State of Emergency”, Державна міська галерея, Сопот, Польща (куратори — Пржемислав Ходань, Мая Муравська)

2022 — “The New Abnormal”, Центр фотографії PHOXXI, the temporary House of Photography of Deichtorhallen Hamburg, Гамбург, Німеччина (куратори — Катерина Радченко та Інго Тауборн)

2022 — “What Matters”, Akademie der Künste, Берлін, Німеччина

2022 — “6 ½ weeks — Asortymentna Kymnata. What is depicted here?”, Музей Фолькванг, Ессен, Німеччина (кураторка — Леся Хоменко)

2022 — показ “With a Chance of Precipitation”, фестиваль “Rencontres d’Arles”, Арль, Франція (кураторка — Катерина Радченко)

2022 — “You Know That You Are Human. POINTS of RESISTANCE V”, Ціонскірхе, Берлін (кураторка — Катерина Філюк)

2022 — Кросс-секторіальне трієнале сучасного українського мистецтва “Український зріз 2022. Ukraine! Unmuted”, Центральна пошта Каунасу, Каунас, Литва (куратори — Володимир Кауфман, Сергій Петлюк)

2022 — “Gardening of Soul: Introduction”, Будинок мистецтв Усті-над-Лабем, Усті-над-Лабем, Чехія (куратор — Міхаіл Колечек)

2022 — “Bolest těch druhých / The Pain of Others”, Центр сучасного мистецтва “DOX”, Прага, Чехія (куратори — Леош Валка, Отто М. Урбан, Міхаела Шілпохова, Томаш Ґланц & Стефано Царіні)

2023 — “Ukraine(S)”, Фотографічний центр Марселя, Марсель, Франція (кураторка — Катерина Радченко)

Авторські книги:

Kurmaz, Sasha. Awaiting the Apocalypse. Pale Horse. Київ, самвидав, 2022.

Kurmaz, Sasha, Alex Bykov, Olexander Burlaka. Orthodox Chic. Київ: Основи, 2020.

Kurmaz, Sasha. Concrete & Sex. Берлін: PogoBooks, 2013.

Kurmaz, Sasha. Nude Sensitivity. Каталонія: Atom Books, 2011.

Kurmaz, Sasha. Oh Yeah, Yea, Yeah, Yea! Київ, самвидав, 2018.

Kurmaz, Sasha. Вожделение / Lust. Палермо: 89books, 2020.

Kurmaz, Sasha. Рай / Paradise. Київ, самвидав, 2018.

Kurmaz, Sasha. Ядовитые Ягоды / Poisonous Berries. Глазго: Bronze Age Editions, 2016.

Курмаз, Саша, та Александр Бренер. Наш костер в тумане светит. Варшава: самвидав, 2021.

 

Книги:

Lozhkina, Alisa. Permanent Revolution. Art in Ukraine, the 20th to the Early 21st Century. ArtHuss, Київ, 2020. 

Widzi-mi-się. Варшава: Fundacja Archeologia Fotografii, 2018.

Ukrainian erotic photography. Київ: Основи, 2017.

Desire. New Erotic Photography. Мюнхен: Prestel book, 2015.

The World Atlas of Street Art and Graffiti. Нью-Гейвен: Єльський університет, 2013.

 

Каталоги:

Talents 38. Method. Берлін: C/O Berlin, Kehrer, 2016. Опубліковано до виставки “Method” (разом з Svea Bräunert) у виставкоіому просторі “C/O Berlin”, Берлін, Німеччина.

Global Activism. Кембрідж: The MIT Press, 2015. Опубліковано до виставки “Global activism” у Центрі мистецтва та медіатехнологій “ZKM”, Карлсруе, Німеччина.

 

Періодика:

Adbusters Magazine, no. 34 (2017). 

“Cookbook”. A Reference Magazine, no. 3 (2016).

Fisheye magazine, no. 16 (2016).

FOAM Magazine. Talent issue, no. 39 (2014).

Fotograf, no. 31 (2018).

Krytyka Polityczna,  no. 5 (2014).

L’imparfaite magazine, no. 3 (2011).

METEORE, no. 9 (2021).

“Nowa Anatomia”,  Magenta, no. 01 (2015).

“Nudity Today”, Picturebox, Нью-Йорк, США, 2013.

Pig Mag, no. 92 (2011).

Rolling Stone, no. 87, 2010.

Shoppinghour magazine, no. 9 (2012).

This is Badland, no. 5 (2022).

Tissue Magazine, no. 4 (2013).

Vice, no. 12 (2012).

Vice, no. 4 (2013).

YET magazine, no. 9 (2016).

ZEIT Campus, no. 4 (2019).

Журнал 5.6, no. 4 (2010).

Журнал 5.6, no. 8 (2012).

 

Інтерв’ю / критика:

 

Балашова, Ольга. “Главная двадцатка молодого украинского искусства”. Українська правда, 3 листопада 2013. https://life.pravda.com.ua/culture/2013/11/3/142304/.

Вещук, Вікторія. “Саша Курмаз: ʼВ Україні є завжди ризик, що хтось прийде і зруйнує роботиєʼ”. Korydor, 17 лютого 2017. www.korydor.in.ua/ua/voices/sasha-kurmaz-vystavka.html

Ганжа, Вера. “Ubri et orbi: Саша Курмаз”. Art Ukraine magazine, 30 січня 2013. https://artukraine.com.ua/a/urbi-et-orbi-sasha-kurmaz/#.Y-D5mq3MK5c.

Глеба, Галина. “Фотоархіви як мистецтво: розглядаємо в практиці українських художників”. Harpers Bazaar, 2 липня 2021.

Гоголь, Лілія. “Саша Курмаз: ʼХудожника мають визначати не через те, звідки він родом, а радше через те, про що він говорить в своїх роботахʼ”. Korydor, 13 листопада 2018 https://www.korydor.in.ua/ua/opinions/sasha_kurmaz.html.

Дейнеченко, Хана. “(При)марна молодість Саші Курмаза”. YourArt, 30 липня 2021. https://supportyourart.com/stories/prymarna-molodist-sashi-kurmaza/.

Калугер, Анна. “ПИСЬМО 15.02.2022”. Korydor, 15 лютого 2022. http://www.korydor.in.ua/ua/stories/pysmo-15-02-2022.html?fbclid=IwAR2k7memhjzw_J_05NEeVKWNMgbNYvUTYBxwHhCeCqFVLPKaHYbNLyWZunk.

Кочубінська, Тетяна. “Ландшафт як монумент: Тетяна Кочубінська про кураторський виклик”. YourArt, 12 грудня 2020. https://supportyourart.com/columns/landshaft-yak-monument-tetyana-kochubinsʹka-pro-kuratorsʹkyy-viklik/.

Суровська, Ольга. “Мурали: мистецтво чи декор?”. Korydor, 3 серпня 2016.

Чужа, Юля. “Саша Курмаз: ʼНаша задача — изменить среду, в которой мы существуемʼ”. Bird in Flight, 8 жовтня 2015. https://birdinflight.com/ru/vdohnovenie/opyt/sasha-kurmaz-nasha-zadacha-izmenit-sredu-v-kotoroj-my-sushhestvuem.html

Arkoun, Doria. Reclaim Of The Eastern Public Space. METAL, 25 січня 2017.

Augustin, Margarita. “Krieg mit anderen Augen sehen”. Common Journal für Kunst & Öffentlichkeit, 18 червня 2014. http://commonthejournal.com/journal/kunst-stadt-normalitaet/aus-aktuellem-anlass-krieg-mit-anderen-augen-sehen-sacha-kurmaz-fotografien-aus-kiew/.

Bartels, Gunda. “Aktuelle Arbeiten ukrainischer Künstler in Berlin: Der Krieg frisst das Kulturschaffen”. Tagesspiegel, 16 березня 2022. https://www.tagesspiegel.de/kultur/der-krieg-frisst-das-kulturschaffen-4317778.html

Beaney, Callum. Poisonous Berries. C4 Journal, 12 лютого 2022. https://c4journal.com/kurmaz-poisonous-berries/.

Czerniewska-Andryszczyk, Klara. “Mapping The Geopolitics of Art”. U–jazdowski journal, листопад 2021. https://u-jazdowski.pl/en/programme/residencies/conversations/Sasha-kurmaz.

Dodds, Rosanna. “We’re the cultural resistance’: the Ukrainian artists responding to the war”. Financial Times, 21 вересеня 2022. https://www.ft.com/content/c74781a7-2bce-4031-9a41-732106905aee

Egan, Nadia. “Tipping Points: ‘What Matters’ at Akademie der Künste”. Berlin Art Link | Online Magazine for Contemporary Art & Culture, 29 березня 2022. https://www.berlinartlink.com/2022/03/29/tipping-points-what-matters-at-akademie-der-kunste/?fbclid=IwAR30KfZVmkzb96s2cGXfAiB3xA1GxhNhMiUEoJ6_cTBNaUrUyHKA_bj8ad8.

Fedorova, Anastasiia. An artist’s guide to reclaiming public space. Calvert Journal, 15  листопада 2015. https://www.calvertjournal.com/features/show/4899.

Fedorova, Anastasiia. What it’s really like to be an artist in Kiev right now”. Dazed, 6 червня 2014. https://www.dazeddigital.com/photography/article/20157/1/what-its-really-like-to-be-an-artist-in-kiev-right-now.

Houghton, Max. Space of Possibilities. FOAM magazine, no. 39 (2014).

https://harpersbazaar.com.ua/culture/art/fotoarhvi-yak-mistectvo-rozglyadamo-v-praktic-ukranskih-hudozhnikv/.

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox.

https://metalmagazine.eu/en/post/interview/sasha-kurmaz-reclaim-of-the-eastern-public-space.

https://trafo.hypotheses.org/37326.

Iakovlenko, Kateryna. Bloody, Orthodox”. e-flux journal, 27 квітня 2022. https://www.e-flux.com/notes/465393/bloody-orthodox?fbclid=IwAR3I3alGdNtu5PmeK08MpOOkMabvFjPMRtR0RflG0kOdsH-mKGhXcIAKW9o.

Jeffreys, Tom. Postcard from Kyiv. FRIEZE, 5 жовтня 2017. www.frieze.com/article/postcard-kyiv

Klimenko, Natasha. “‘I live in Ukraine, and Ukraine has been in trouble since 2014’ – An Interview with Sasha Kurmaz”. TRAFO – Blog for Transregional Research, 5 травня 2022

O’Hagan, Sean. “Format international photography festival – review”. The Guardian, 10 березня 2013. https://www.theguardian.com/artanddesign/2013/mar/10/format-photography-festival-derby-review.

Ruthe, Ingeborg. “Sasha Kurmaz’ Persiflage auf die „russische Ordnung“: Putins Popen”.  Berliner Zeitung, 17 березня 2022. https://www.berliner-zeitung.de/kultur-vergnuegen/kunst/sasha-kurmaz-persiflage-auf-die-russische-ordnung-in-berlin-putins-popen-li.217454.

Scrimgeour, Alexander. About Remember Yesterday project”. Arts Looker, 25 травня, 2021. https://artslooker.com/en/-un-quiet-shelter-at-pinchukartcentre-about-remember-yesterday-project/

Zarinbal, Shahin. Perfect Storm at NRW-Forum Düsseldorf”. Der Greif, 29 травня 2017. https://www.dergreif-online.de/special/perfect-storm-portfolio-review-at-the-nrw-forum-duesseldor.

You cannot copy content of this page