Інформація про роботу

Назва
Scylla and Charybdys
Рік
2012
Розміри
60x40 cm
Номер в каталозі
SOLY-15(2012)
Напис

На зворотному боці: “Yaroslav Solop. The Plastic Mythology 2020. Scylla and Charybdys. 3/5” та підпис автора

Про автора

Scylla and Charybdys

Ярослав Солоп (1979 р.н., Сокиряни, Чернівецька область) — художник, куратор, дослідник фотографії, менеджер культурних проектів, автор дослідницьких матеріалів та публікацій у галузі мистецтва, живе та працює в Києві. Навчався на факультеті дизайну Львівської національної академії мистецтв (Львів, Україна) та Інституті FotoDepartament (Санкт-Петербург, Росія), де у 2012 році написав випускну роботу на тему “Теорія і практика сучасної фотографії 2000-ті – 2010-ті рр”.

Отримав нагороду “Фотограф року — 2014” в категорії “Арт-фотографія” (Київ, Україна). З 2017 року координатор українського фотографічного об’єднання UPHA (Українська фотографічна альтернатива). В своїй практиці послуговується різними медіа, в тому числі графікою. У фотографічних проектах активно застосовує постановну зйомку, цифровий фотомонтаж. Автор серій We (2006-2010), The Plastic Mythology (2011-2016), The Cold War (розпочато в 2016), The Last Haven (розпочато в 2017).

З 2016 й до нині — ідеолог та дослідник архіву сучасного фотографічного доробку для UkrainianPhotoFoundation (UPF). 2017-2021 — ідеолог, головний редактор книжкового проекту UPHA MADE IN UKRAINE (перша антологія сучасної української фотографії період від 1980-2020 рр, видавництво BOOKSHA, 2021 р.). Співзасновник та головний редактор видавництва BOOKSHA. Співзасновник, куратор мистецьких проектів в креативній студії Ōagency.

Вибрані персональні виставки:

2015 — “The Plastic Mythology project”, галерея “AXEL”, Стокгольм, Швеція (куратори — Беа Тігерхельм та Міша Педан)

2017 — “The Plastic Mythology project”, виставковий простір “CLOSER”, Київ, Україна (кураторка — Дар’я Шевцова)

2019 — “Уречевлення/Objectified”,  Dymchuk Gallery, Київ, Україна (куратор — Максим Ковальчук) (серія Енциклопедія дивовижних фактів та Навчання на дому)

 

Вибрані групові виставки:

2010 — “New Generation”, Atelier MicMac gallery, Fotokina, Дюссельдорф, Німеччина (куратор — Бірк Фольц) (серія WE)

2012 — “Cult of the Body” (виставка членів UPHA — Ukrainian Photographic Alternative), Leisure gallery, Лондон, Bardens gallery, Бристоль, Великобританія (куратор — Міша Педан, координаторка — Олена Булигіна) (серія The Plastic Mythology)

2013 — в межах “Месяца молодой фотографии 3”, Воронезький обласний краєзнавчий музей, Воронеж, Росія (куратор — Марат Гельман, Віктор Гінзбург) (серія The Plastic Mythology)

2013 — “Індустріальний Едем”, КМК “Мистецький арсенал”, Київ, Україна (куратор — Андрій Сидоренко) (серія The Plastic Mythology)

2013 — “АмнезіЯ”, Мала опера, Київ, Україна (куратор — Олександр Михед) (серія The Plastic Mythology)

2014 — “Resistance project”, в межах Міжнародного бієнале молодого мистецтва, центр сучасного мистецтва “Винзавод”, Москва, Росія (куртор — Анна Буйвід)

2014 — “The Boundaries of Possible/Кордони можливого”, КМК “Мистецький Арсенал” (куратор — Ярослав Солоп) (серія The Plastic Mythology)

2015 — “Boundaries of the possible”, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Познань, Польща (куратор — Ярослав Солоп) (серія The Plastic Mythology)

2015 — “Un Homme chapitre III”, галерея “Hors Champs”, Париж, Франція (куратор — Каміло Ракана) (серія The Plastic Mythology)

2015 — “Open letter. Naked emotions”, галерея Art 14”, Київ, Україна (куратор — Анна Гайдай) (серія The Plastic Mythology)

2015 — “Love and War in Ukraine”, Panoptikon Fotografins hus, Стокгольм, Швеція (куратор — Міша Педан) (серія The Plastic Mythology)

2016 — “Средняя температура по больнице”, симпозіум Бирючий, Україна (кураторки — Льоля Гольдштейн та Марія Хрущак) (проект “Средняя температура по больнице” — разом з Мішею Букшею, Катериною Лібкінд та Ольгою Гайдаш)

2017 — “Art knows no frontiers”, Академія європейського законодавстваERA”, Трір, Німеччина (куратор — Каміло Ракана) (серія The Plastic Mythology)

2017 — “Мистецька праця. ART WORK”, КМК “Мистецький Арсенал”, Київ, Міська галерея, Вроцлав, Польща (кураторки — Аліса Ложкіна, Єва Сулек) (серія 2017-2117, разом з Мішею Букшею)

2017 — “Мифологии”, COME-IN art gallery, Харків, Україна (куратори — Анастасія Леонова, Борис Філоненко) (серія The Plastic Mythology)

2018 — “Ouverture de la nouvelle”, галерея “Hors Champ”, Париж, Франція (куратор — Ганнібал Волков) (серія The Plastic Mythology)

2019 — “Focus on Ukraine”, в межах фестивалю “Foto Wien”, Відень, Австрія (кураторка — Катерина Радченко)(серія The Plastic Mythology)

2019 — “UPHA Made in Ukraine”, мистецький простір АКТ, Київ, Україна (куратори — Вікторія Бавикіна, Максим Горбацький, Ярослав Солоп, консультант — Міша Педан, артдиректор — Міша Букша) (серія The Cold War)

2019-2020— “UPHA in da office”, офіс “StarLightMedia”, Київ, Україна (куратори — Вікторія Бавикіна, Максим Горбацький, Ярослав Солоп, Міша Букша) (серія The Cold War)

2019 — “Between Fire and Fire: Ukrainian Art Now”, Semperdepot Atelierhaus der Akademie der bildenden Künste Wien, Відень, Австрія (куратори — Аліса Ложкіна, Костянтин Акінша) (cерія Енциклопедія дивовижних фактів)

2019 — “Rituals II”, Fotogalerie Wien, Відень, Австрія (кураторка — Петра Нолан) (серія The Last Haven)

 

Кураторські проекти:

2012 — “Нічого спільного”, арт-простір “Kvartira 57”, Київ, Україна (співкуратор, разом з Катериною Радченко)

2014 — “The Boundaries of Possible/Кордони можливого”, КМК “Мистецький Арсенал”, Київ, Україна

2015 — “The Boundaries of Possible”, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Познань, Польща

2016 — куратор освітньої програми “Архів фотофонд на пам’ять” (серія лекцій і дискусій присвячених необхідності формування українського фотофонду та механізму залучення приватних і державних інституцій до підтримки й розв’язання проблем фотомистецтва в Україні), PinchukArtCentre, Київ, Україна

2019 — “UPHA Made in Ukraine”, мистецький простір АКТ, Київ, Україна (співкуратор, разом з Вікторією Бавикіною, Максимом Горбацьким, артдиректор — Міша Букша)

2019 — “UPHA in da office”, офіс “StarLightMedia”, Київ, Україна (співкуратор, разом з Вікторією Бавикіною, Максимом Горбацьким, Мішею Букшею)

 

Ukrainian erotic photography. Київ: Основи, 2017.

UPHA Made in Ukraine. Київ: Booksha, 2019.

“Yaroslav Solop:The Last Haven (2017-2018)”. VASA Project. http://www.vasa-project.com/gallery/solop/solop-statement.php.

Гольдштейн, Леля. “ Солоп Ярослав — чемпион. ‘Ностальгія за минулими життями’ ”. I’m sorry, but excuse me, 23 жовтня 2013. https://sorrybutexcuseme.wordpress.com/2013/10/03/solop_interview/.

Дзюбан, Анастасия, Андриевский, Влад. “Пластмассовая мифология”. Онлайн-зін IZIN, 29 травня 2015. https://izin.com.ua/solop-yaroslav/.

Дорог, Валерия. “О книге про украинскую современную фотографию: Миша Букша и Ярослав Солоп”. LOfficiel, 24 жовтня 2018. https://officiel-online.com/heroes/misha-buksha-i-yaroslav-solop-photo-book/.

Калита, Настя. “Ярослав Солоп про кураторство видавничу справу та Ролана Барта”. YourArt, 18 листопада 2019. https://supportyourart.com/conversations/Solop/.

Ковальчук, Надія. “Фото-синтез: Виставка ‘UPHA: Made in Ukraine’ в АКТі”. YourArt, 02 серпня 2019. https://supportyourart.com/columns/uphaakt.

“Лекція #4: Ярослав Солоп, Міша Букша Українська фотографічна альтернатива UPHA”.  IZOLYATSIA. Platform for Cultural Initiatives, 21 грудня 2020. https://izolyatsia.org/ua/project/gurtobus-lectorium/gurtobus-lectorium-upha/.

Ложкіна, Аліса. Перманентна революція. Мистецтво України ХХ – поч. ХХІ ст. Київ: ArtHuss, 2019.

Рублевская, Роксана. “Ярослав Солоп: ‘Нет некрасивой фотографии — есть неудобная фотография’ ”. ArtUkraine, 01 серпня 2016. https://artukraine.com.ua/a/yaroslav-solop–net-nekrasivoy-fotografii–est-neudobnaya-fotografiya/#.X_Q3JuBS8jc.

Савицкая, Антонина. “ Современное мифотворчество Ярослава Солопа”. Журнал о фотографии 5,6, 29 грудня 2017. http://magazine56.com.ua/news/sovremennoe-mifotvorchestvo-yaroslava-solopa.

Солоп, Ярослав. “Арт-пермии как двигатель прогресса”. ArtUkraine, 09 червня 2017. https://artukraine.com.ua/a/art-premii-kak-dvigatel-progressa/#.X_RVteBS8jc.

Солоп, Ярослав. “Віктор Марущенко. Камертон української фотографії”. Лівий Берег, 30 вересня 2020. https://lb.ua/culture/2020/09/30/467094_viktor_marushchenko_kamerton.html

Яковленко, Катерина, Глеба, Галина. “Чи є альтернатива? Виставка ‘UPHA. MADE IN UKRAINE’ ”. Korydor: журнал про сучасну культуру, 07 серпня 2019. http://www.korydor.in.ua/ua/opinions/chi-ie-alternativa-vistavka-upha-made-in-ukraine.html.

You cannot copy content of this page